Employee Assistance
EA je poradenskou a intervenční službou v zátěžových situacích, které vyskytnou v životě zaměstnanců společnosti. Cílem služby je podpora zaměstnanců při řešení životních situací, které nemají přímou souvislost s výkonem pracovní činnosti a týkají se spíše jejich osobního a rodinného života. Služba poskytuje poradenství v oblasti psychologické a finančně-právní problematiky.
Služba Employee Assistance pokrývá širokou škálu životních situací a typů obtíží. Níže uvádímě příklady typických situací, které je možné za pomoci služby Employee Assitance řešit.
Problémy druhých, které se mě dotýkají
Obtíže s dětmi - záškoláctví, neprospěch, výrazná neposlušnost, agresivita, závislost, problémy spojené s dospováním a separací
Obtíže s rodičemi - nemoc, finanční nouze, úmrtí, závislost
Partner/manžel(ka) - nemoc, úmrtí, závislost, psychické obtíže, krize
Vztahové problémy
Partnerská/manželská témata - odcizení, pochybnosti, nevěra, rozvod, časté hádky, agrese
Obtíže na pracovišti - pocit dlouhodobého nedocenění, absence pozitivních vztahů, šikana ze strany kolegů nebo nadřízeného
Konflikty s blízkými osobami - absence pozitivního vztahu s rodiči, s přáteli apod.
Osobní temata
Životní křižovatky - "kam dál?", "žiji život, jaký chci?", kariérní a/nebo osobní životní plán, existenciální témata
Pocit kompetence a užitečnosti - pocit nesebedůvěry, nekompetence
Adaptace - nová práce, nový partner, porozvodová situace, úraz či nemoc
Poruchy emocí - deprese, úzkosti, rozlady, vyhoření, nemotivace, pocit prázdnoty
Finanční obtíže - exekuce, dluhy, obava ze ztráty příjmu
Právní témata
Formulace a korigování důkležitých smluv
Situace exekuce
Poradenství v oblasti občanského práva
Vlastnosti služby:
- důvěrnost a anonymita
- garance odbornosti
- snadná dostupnost a přátelské ladění
- podpora interní prezentace služby ve firmách
Employee Assistance
EA je poradenskou a intervenční službou v zátěžových situacích, které vyskytnou v životě zaměstnanců společnosti. Cílem služby je podpora zaměstnanců při řešení životních situací, které nemají přímou souvislost s výkonem pracovní činnosti a týkají se spíše jejich osobního a rodinného života. Služba poskytuje poradenství v oblasti psychologické a finančně-právní problematiky.
Služba Employee Assistance pokrývá širokou škálu životních situací a typů obtíží. Níže uvádímě příklady typických situací, které je možné za pomoci služby Employee Assitance řešit.
Problémy druhých, které se mě dotýkají
Obtíže s dětmi - záškoláctví, neprospěch, výrazná neposlušnost, agresivita, závislost, problémy spojené s dospováním a separací
Obtíže s rodičemi - nemoc, finanční nouze, úmrtí, závislost
Partner/manžel(ka) - nemoc, úmrtí, závislost, psychické obtíže, krize
Vztahové problémy
Partnerská/manželská témata - odcizení, pochybnosti, nevěra, rozvod, časté hádky, agrese
Obtíže na pracovišti - pocit dlouhodobého nedocenění, absence pozitivních vztahů, šikana ze strany kolegů nebo nadřízeného
Konflikty s blízkými osobami - absence pozitivního vztahu s rodiči, s přáteli apod.
Osobní temata
Životní křižovatky - "kam dál?", "žiji život, jaký chci?", kariérní a/nebo osobní životní plán, existenciální témata
Pocit kompetence a užitečnosti - pocit nesebedůvěry, nekompetence
Adaptace - nová práce, nový partner, porozvodová situace, úraz či nemoc
Poruchy emocí - deprese, úzkosti, rozlady, vyhoření, nemotivace, pocit prázdnoty
Finanční obtíže - exekuce, dluhy, obava ze ztráty příjmu
Právní témata
Formulace a korigování důkležitých smluv
Situace exekuce
Poradenství v oblasti občanského práva
Vlastnosti služby:
- důvěrnost a anonymita
- garance odbornosti
- snadná dostupnost a přátelské ladění
- podpora interní prezentace služby ve firmách